גהיי אורגני

חמאה מזוקקת ומטוהרת, עשירה בחומצות שומן בריאות. 

השמן אולטימטיבי לבשול עם יתרונות גוף-נפש שמובאים בספרי האיורוודה המסורתיים .

לתיאור המלא >
  • 420 גרם
  • 0.26 ₪ לגרם
מחיר רגיל 121.00 ₪ מחיר באתר 109.00 ₪
במלאי
+
הוסף למועדפים

גהיי אורגני (420 גרם) פוקה Pukka

חמאה מזוקקת ומטוהרת, עשירה בחומצות שומן בריאות. 

השמן אולטימטיבי לבשול עם יתרונות גוף -נפש שמובאים בספרי האיורוודה המסורתיים .

הגהי נקרא גם חמאה מזוקקת. הוא דל בלקטוז.

את הגהי שלנו אנו מכינים מחמאה אורגנית טרייה שהוכנה מחלב עדרי פרות הרועות בר בשטח בצפון אוסטריה. הגהי מיוצר לאחר סילוק המים ומוצקי החלב מהחמאה, תוך כדי חימומה. לכן הוא נקרא גם "חמאה מזוקקת", כיוון שהוא נוזל זהוב שקוף למחצה, מעולה לבישול ומזין את הגוף והנפש.

אופן השימוש:
בין 1 כפית ל-2 כפות (3 עד 25 גרם) ביום.

משך השימוש: יומיומי

התוויות נגד:
הגהי אינו מתאים למי שמקפידים על תזונה נטולת מוצרי חלב .
על פי האיורוודה, השימוש בכמויות שוות במשקלן של דבש וגהי עלול לגרום להיווצרות של רעלנים עיכוליים.

מדוע הגהי הוא כה טוב לבריאות?
ההרכב הכימי של הגהי טומן בחובו את הסוד ליתרונות הבריאותיים שלו. בני האדם זקוקים לשומן רווי ושומן בלתי רווי כחלק מהתזונה הבריאה שלהם. הגהי מופק משילוב של שומנים רוויים ולא-רוויים: כ-65% ממנו הוא שומן רווי, 25% חד-שומן בלתי רווי ועוד 5% רב שומן בלתי רווי. השומנים הרוויים שלו עשויים ברובם (89% מהם) מחומצות שומניות בעלות שרשרת קצרה הקלות לעיכול, והוא מכיל 3% חומצה לינולאית שהיא נוגדת חמצון בתכונותיה. בנוסף, הוא מכיל את הוויטמינים המסיסים בשומן A, D, E ו-K.
הגהי הוא בעל "נקודת עישון" גבוהה (485 מעלות פרנהייט או 252 מעלות צלסיוס), ולכן הוא מהווה שמן אידיאלי לבישול. נקודת העישון מגדירה מתי השמן ממש מתחיל להישרף ולגרום לחמצון ולהיווצרות אפשרית של רדיקלים חופשיים. מאחר שהגהי הוא בעל רמת חמצון נמוכה ביותר, הוא נשאר טרי אף ללא קירור במשך זמן רב. יתרון נוסף של השימוש בגהי הוא תהליך החימום, המסלק את תכולת הלקטוז והופך אותו לנסבל עבור הרגישים ללקטוז.

שומנים רוויים לעומת שומנים בלתי רוויים: היכן האמת?
בעידן זה של התעסקות בנושא השומנים, הגישה האיורוודית המשבחת את יתרונות הגהי הנפלאים עלולה להיראות סותרת את המקובל. אולם, התבוננות מודרנית באופיים של מבני התאים והמטבוליזם של השומנים מאשרת את החוכמה העתיקה של האיורוודה. ידוע כי איכות נמוכה של שומן (לדוגמה שמן לא אורגני, שמן שעבר חימום או, שהמסיסים תומצתו, שמן טרנס או שמן שעבר הידרוגנציה) עלול לגרום להיווצרות של רדיקלים חופשיים ולנזק חמצוני לתאים. המשמעות היא ששומנים באיכות ירודה מזיקים לבריאותנו.
עם זאת, השומנים הִנם חיוניים עבורנו. החומרים החיוניים ויטמין A, D, E ו-K זמינים לגוף רק כאשר נוטלים אותם עם שומנים. 

השומנים מתחלקים לשומנים רוויים ולשומנים בלתי רוויים:
השומנים הרוויים סובלים מתדמית ציבורית גרועה, מאחר שצריכתם המוגזמת נקשרת לעלייה בסיכון ללקות בטרשת העורקים, שבץ ומחלות של הלב וכלי הדם. קיימת מחלוקת בנוגע לממצאים אלה, מאחר שרוב המחקרים שבוצעו לא הבדילו בין השומנים הרוויים האמיתיים לבין החומצות השומניות הרוויות המיוצרות באופן סינתטי. אולם, מדובר באי הבנה של תכונות השומנים הרוויים, מאחר שחלקם טובים לבריאות, למשל גהי או שמן קוקוס. שומנים רוויים מורכבים מחומצות שומניות בעלות שרשרת קצרה ומחומצות שומניות בעלות שרשרת ארוכה. החומצות השומניות בעלות השרשרת הקצרה הנן קלות לעיכול, ואילו החומצות השומניות בעלות השרשרת הארוכה אינן מתעכלות בקלות. מכאן, שהחומצות השומניות בעלות השרשרת הקצרה הנן טובות לבריאות.
השומנים הבלתי רוויים מתחלקים לחד שומנים בלתי רוויים (שמן זית, שמן חרדל) ולרב שומנים בלתי רוויים (שמן שומשום, שמן חמניות). שני הסוגים חיוניים לבריאותנו. אולם, הרב שומנים הבלתי רוויים שאינם מקבלים טיפול נאות בתהליך ייצורם מהווים סכנה בריאותית, מאחר שמבנה התאים שלהם משאיר אזורי "קישור" רבים שבהם עלול להתרחש חמצון. במילים אחרות, הם עלולים להתחמצן בתנאים מסוימים (לדוגמה, אור וחום), ואז, אם צורכים אותם, הם עלולים לשחרר רדיקלים חופשיים בתוך הגוף. שמן שומשום אינו מתחמצן עקב חימום, ותכולת החומצה הלינולאית שבו אף משפרת את מצב נוגדי החמצון. אבל, שמן של זרעי קנבוס מתחמצן בקלות באור ובחום. חלק מהרב שומנים הבלתי רוויים עוברים הידרוגנציה בכוונה כדי להכין מהם מרגרינה המכילה עד 40% חומצות שומניות טרנס. חומצות שומניות טרנס אלה אינן מצויות בטבע, והן נקשרות להצטברות אפשרית של LDL הגורם לנזקים. גם השומנים הפֶּרוקסידים (שומנים מחומצנים) גורמים לנזקים.