ביוטין

חדש! ביוטין של אלטמן

מגיע בטבליות קטנות ונוחות לבליעה אשר כל אחת מהן מכילה מינון גבוה במיוחד של ביוטין - 1000 מק"ג.

כשר פרווה, טבעוני.

חתם סופר

לתיאור המלא >
  • טבעוני
  • 50 טבליות
  • 1.00 ₪ לטבלית
מחיר קטלוגי 92.90 ₪ מחיר באתר 49.90 ₪
במלאי
+
הוסף למועדפים

ביוטין - אלטמן

ביוטין (נקרא גם ויטמין B8) הוא קואנזים החשוב למגוון תהליכים מטאבוליים בגוף.

לביוטין לא נקבעה מנת צריכה מומלצת אלא המלצה של Adequate Intake (AI) העומדת על 30 מק"ג ליום למבוגרים.

  • הביוטין קיים במגוון מזונות, כמו: חלמון ביצה, סלמון, שמרים ומוצרי חלב, והוא מיוצר גם על ידי חיידקי המעי.
  • סימנים לחוסר בביוטין כוללים: נשירת שיער, ציפורניים שבירות ופריחה. 

קפלייה אחת של המוצר מכילה ביוטין במינון של 1000 מק"ג - זהו המינון הגבוה ביותר בישראל.

תכולה: 50 טבליות.

כשר פרווה, טבעוני.

 

עולם הטיפוח והבריאות היום הם כבר לא שני ישרים מקבילים שלא יפגשו עוד לעולם. היום כבר כולם יודעים, טיפוח העור, השיער והציפורניים לא יכול להיעשות רק על ידי שימוש בתכשירים חיצוניים לגוף, שינוי אמיתי יכול להתרחש רק על ידי שילוב של טיפול גם מבפנים. ביוטין הוא ויטמין חשוב בגוף האדם. חוסר בביוטין עלול להוביל לתופעות כמו שבירת שיער, עייפות, חוסר תיאבון, ציפורניים שבירות ועוד. אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על כך, אם אתן רוצות לדעת מה סוד הקסם של עולם הטיפוח החדש, זה הזמן שלכם לקרוא את המאמר הבא.

מה זה ביוטין?

אז לפני שנצלול לקשר ההדוק בין המוצר המדהים הזה ובין עולם הטיפוח, נדבר בקצרה על מה זה בעצם ביוטין ומה התפקיד של ויטמינים בגוף האדם. ביוטין הוא למעשה ויטמין B8, השייך למשפחת 'ויטמיני B'. ויטמינים, ככלל, אלו חומרים אורגניים, אותם האדם צורך באמצעות תזונה המבוססת על ירקות וחלבונים, אשר אותם גוף האדם לא יכול לייצר בעצמו. גוף האדם צריך סוגים שונים של ויטמינים אשר כל אחד מהם ממלא תפקיד חשוב בגוף האדם. ביוטין נמצא במוצרי חלב, בכבד, בשמרים, ביצים, אבוקדו ובמוצרי מזון נוספים. מחסור בביוטין לא תמיד נוצר עקב תזונה לקויה, לעיתים, המחסור בויטמין B הוא תוצר של גנטיקה. לכל אחד גוף שונה, יש מי שהגוף שלהם קולט וסופג בקלות את הויטמין באמצעות תזונה, יש מי שצריכים לצרוך ביוטין בנפרד בגלל שהגוף שלהם לא מצליח לספוג את הביוטין בקלות וביעילות מספקת.

מה יכול להעיד על חוסר בביוטין?

יש כמה תסמינים שנראה בקרב מי שסובלים מחוסר בביוטין:

  1. נשירת שיער בכמות מוגברת, שיער דליל, שבירת שיער (אין ראיות מדעיות לכך שנטילת ביוטין כתוסף במינונים גבוהים, יעילה במניעת התופעה)
  2. עור יבש ולעיתים גם אדמומיות ופריחה סביב העיניים והפה.
  3. ציפורניים שבירות (נחקר בניסויים קטנים בהיקפם, נדרש אישוש ממצאים בהיקף גדול יותר)
  4. עייפות
  5. אנמיה
  6. במקרה של מחסור ממושך יהיו כאבים בשרירים ואפילו חוסר קואורדינציה של השרירים.

כאשר אנחנו מדברים בפירוט על תופעות מסוג זה, אין אנחנו מתכוונים כי את כל התופעות נראה אצל המטופל בכל מקרה. בדרך כלל מחסור בביוטין מתבטא בתסמינים קלים בתחילה, כמו שברים בציפורניים, נשירת שיער ועייפות. רק בהמשך, במידה ויש הזנחה ממושכת בתוספת תזונה לקויה, נוכל לראות התפתחות של תופעות נוספות וחמורות יותר.

ויטמין B7, H, ויטמין B8, הם כולם השמות של ויטמין חשוב אחד, ביוטין

פעמים רבות יש בלבול בין כל השמות 'המדעיים' ובין המונח ביוטין. חשוב להגיד כאן, B7, H ויטמין, B8 ויטמין, כולם מתייחסים לאותו תוסף התזונה, לאותו הויטמין, ביוטין. אנחנו לא נלאה אתכם בהיסטוריה ונסביר בהרחבה מדוע לאותו ביוטין יש שמות רבים כל כך. אולי חוץ מאנקדותה קצרה ומעניינת, את השם H ויטמין נתנו הגרמנים לחומר ביוטין. הסיבה היא שהאות הלטינית H מייצגת שתי מילים: Hear , ו Haut. המילים הללו בתרגום לעברית הן שיער ועור, כלומר, המקומות בהם נראה את המחסור בביוטין במידה וישנו.

האם יש תופעות לוואי לאחר צריכה של ביוטין?

כאמור, חוסר בביוטין יכול להתבטא בשורה של תופעות לוואי. בין היתר, נשירת שיער, עור יבש, עייפות איבוד תיאבון, ציפורניים שבירות ועוד. כל זה נכון במידה ובגוף אין מספיק מהויטמין החשוב כל כך. מהצד השני, לא נמצאו תופעות לוואי לצריכה של ביוטין כחלק מהניסיון של המטופל להשלים, באופן יזום, את התזונה באמצעות צריכה של ביוטין באופן קבוע. מה שכן כדאי להגיד כאן הוא שבמידה ואת או אתה, סובלים מאחד הסימפטומים אותם הזכרנו כעת, במידה חריגה, תמיד נכון וחשוב להתייעץ עם גורם רפואי. הרבה פעמים רק לבעל מקצוע יהיו הכלים הדרושים כדי להצליח לאבחן באופן מלא את הבעיה ממנה אתם סובלים, מה שכמובן, יפתח את הדלת למתן טיפול הולם.

מה זה ויטמין מסיס במים ולמה חשוב להיות מודעים לכך שביוטין מסיס במים

לכל ויטמין מבנה אחר. ישנם ויטמינים המתמוססים בשמן, כמו למשל, במקרה של ויטמין A. לעומתם, ביוטין הוא ויטמין המתמוסס במים. האמת היא כי אם אתם מתכוונים ליטול ביוטין של אלטמן, אתם לא באמת צריכים להבין מה קורה 'מאחורי הקלעים', אחרי שבולעים את הויטמין. אבל, מה שכן כדאי לזכור הוא שהשאלה האם מדובר על ויטמין מסיס במים או לא, היא למעשה הניסיון להבין איך בדיוק נכון יהיה לצרוך מזונות מסוימים, כדי שהגוף יצליח לקבל מתוכם, את מירב הביוטין האפשרי. ויטמין מסיס במים אינו נאגר בגוף, ולכן אנשים עם חוסר יכולת לספוג אותו מהמזון צריכים ליטול אותו על בסיס יומיומי קבוע.

נשירת שיער? עור יבש? כדי להיראות טוב חשוב לשמור על הגוף בריא

תעשיית הטיפוח והאופנה היא תעשייה שמגלגלת כסף רב מאוד, בכל העולם, בכל שנה. הרבה פעמים זה כמעט מפתיע לראות איך לקוחות צורכים מוצרים שיעשירו את השיער בברק ויהפכו את עור הפנים או הידיים נעים למגע, שעה שאלו לא נוקטים בפעולות הדרושות כדי לשמור על הבריאות של הגוף, מה שיבוא לידי ביטוי גם במראה החיצוני בסופו של דבר. הרבה פעמים, מי שרוכשות מוצרים שתפקידם לשמור על השיער עשיר ובריא או מי שמחפשים מוצר שישמור על שלמות הציפורניים, לא יודעים להניח את האצבע ולא מבינים כי הבעיה היא מחסור בביוטין. לא פעם, צריכה של ביוטין יכולה להביא לפתרון יעיל ופשוט של התופעות הללו, מה שייצור מראה בריא יותר וגם ירגיש טוב יותר בפנים. בין היתר, צריכה של ביוטין היא כמובן לא תשובה לבעיה ממנה סובל המטופל באופן נקודתי, ואם נוטלים אותו לאורך זמן מומלץ לצרוך בנוסף קומפלקס של כל ויטמיני קבוצת B לשמירה על איזון בגוף.

האם אפשר ליטול ביוטין ללא מרשם?

התשובה היא, שאין כל צורך במרשם רופא במידה ואתם מעוניינים לרכוש ביוטין ולהתחיל ליטול את הויטמין באופן קבוע. אבל, כבר אמרנו זאת ונדגיש את הנקודה הזו שנית, חשוב לפנות לקבלת מענה רפואי במידה ואתם מבחינים בתסמינים ובתופעות לוואי חריגות שאינכם יודעים להסביר ממה אלו נובעות. הגוף שלכם הוא יקר, לא פעם קבלת מענה רפואי בזמן יכולה לפתור בעיה מורכבת יותר ומסובכת, אשר לא הייתם מודעים לקיומה לפני כן.

אם בוחרים ליטול ביוטין, מתי יש לקחת את הויטמין ובאיזה מינון

ראשית, נשוב ונזכיר כי צריכה של ביוטין, בכמות המומלצת, לא אמורה לגרום לתופעות לוואי. כמובן, אם אתם עדים לתופעה יוצאת דופן, יש לפנות מיד לקבלת מענה רפואי. את הביוטין אתם יכולים לבחור לקחת בשעות הבוקר או הערב. בדרך כלל, התופעה השכיחה היא של קושי בהטמעת ההרגל, מה שמוביל מטופלים רבים פשוט לשכוח, אחרי כמה ימים, ליטול את הויטמין בצורה מסודרת. לא מדובר על 'כדור פלא', אלא על ויטמין אותו יש לקחת באופן קבוע לאורך פרק זמן של חודש לכל הפחות, כדי שתוכלו להבחין בשינויים. לכן, ההמלצה הכי טובה שלנו היא לנסות ולהבין מתי במהלך היום תזכרו ליטול את הויטמין באופן קבוע, כדי להטמיע את ההרגל.

ברקוד: 7290017218526